Analys
Joel Pallvik: Varning för pinkwashing
Publicerad: 2 juni 2022, 05:40
Vill man som sponsor lära sig av goda exempel ska man se och lära av Brynäs, skriver Joel Pallvik. Foto: Mats Åstrand/TT
Detta bör sponsorer tänka på innan de marknadsför sig inom områden som jämställdhet och HBTQ-frågor. Och detta kan varumärken lära av hockeyklubben Brynäs.
Att företag, föreningar och organisationer kommunicerar sitt samhällsansvar har varit en uppåtgående trend under flera år. Men i takt med den ökade kommunikationen följer även en ökad medvetenhet hos allmänheten.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.