Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Joel Pallvik: Synd att sponsringsbranschen saknas i diskussionen om räckvidd och effekt

Publicerad: 16 juni 2021, 05:16

”SHL, SEF, EFD, Svenska Ishockeyförbundet och Svenska Fotbollförbundet är kanske inte medlemmar i Sveriges Annonsörer men de hade definitivt erbjudit värdefulla insikter”, skriver Joel Pallvik på Pack Train.

Förbunds- och ligarättigheter som SHL och Svenska Fotbollförbundet är visserligen inte medlemmar i Sveriges Annonsörer, men de är räckviddsmonster. Därför att det synd att de lyser med sin frånvaro i det viktiga Effektinitiativet, skriver Joel Pallvik på Pack Train.


Ämnen i artikeln:

SponsringFotbolls-EMSvenska Fotbollförbundet

Jag är aningen sen på bollen här men jag kan inte låta bli att hoppa på diskussionen om räckvidd och effekt som blossat upp i branschen och samtidigt slå ett

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.