onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Joel Pallvik: Därför kräver det nya medielandskapet att vi hackar sponsringssystemet

Joel Pallvik: Därför kräver det nya medielandskapet att vi hackar sponsringssystemet

För att få maximal effekt av sponsring behöver vi förstå dess natur – och organisera oss bättre. Dagens fragmenterande medielandskap både utmanar och skapar möjligheter, skriver Joel Pallvik på Pack Train.

Publicerad: 4 mars 2021, 06:35

Ämnen i artikeln:

Sponsring

För att få ut max av sponsringens nya kärna behöver vi ta kontroll, strukturera oss och formulera ett tydligt syfte, skriver Pack Trains Joel Pallvik.

Foto: Burger King

Jag stöter ofta på marknadschefer som anser att sponsring främst handlar om exponering och att det är en typ av markandspenetration. På ett övergripande plan stämmer det faktiskt.

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev