Analys
Jämförelse: Så lönsamma är de svenska och internationella mediejättarna
Publicerad: 15 mars 2022, 11:46
Nent, franska TF1 och M6, Prosieben, Bonnier, Schibsted, News Corp, Reach, NTM, Stampen, Gota, NWT och Polaris. Stefan Melesko sätter både de svenska och internationella medieföretagen under lupp för att se vilka som är mest lönsamma.
SM
Stefan Melesko
Vi börjar med att gå igenom några väsentliga förhållanden som definitivt betytt att mediebranschen genomgått tre stora lönsamhetskriser sedan millennieskiftet, vars effekter vi fortfarande kan notera. Och dessa för industrin
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.