Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Det kan vi säga om morgondagens podcastmarknad

Publicerad: 23 november 2022, 06:48

Många konsumenter verkar tycka att podcasts ska vara gratis. Men om podcastmarknaden ska utvecklas långsiktigt lär tillväxt behövas inom både annons- och betalsegmenten. Branschen behöver därför fundera över erbjudanden och paketering, skriver Mediavisions vd Marie Nilsson.

Ämnen i artikeln:

MediavisionToppnyheter förmiddag

Marie Nilsson

marie.nilsson@mediavision.se


Är podcastmarkanden på väg mot en ännu hetare framtid? Många tycks vara av den uppfattningen. Lyssnandets digitalisering, tillgång till starka berättelser och inflöde av riskvilligt kapital har lagt grunden. Framtiden

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev