Analys
Det är för billigt att sponsra – här är sex faktorer som höjer värdet
Publicerad: 4 april 2023, 11:01
Joel Pallvik uppmanar svenska mediebyråer, annonsörer, tv-bolag och sporträttighetsinnehavare att gå samman för att främja damidrotten – så som man har gjort i USA.
Foto: Johan Nilsson/TT
Sponsring är för billigt, menar Joel Pallvik, som listar sex faktorer som kommer att höja värdet på sponsring.
Ämnen i artikeln:
SponsringEfter sju års erfarenhet av sponsringsvärlden där jag fått en omfattande inblick i hur sponsorer tänker kring sina partnerskap, hur rättigheter värderar sitt erbjudande, hur partnerskapen aktiveras och mäts ser
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.