torsdag2 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Demokratiaspekten unik för mediebolagens hållbarhetsarbete

Publicerad: 31 januari 2022, 07:17

Medieföretag avviker i väsentliga delar från andra företag vad gäller hållbarhetsarbetets omfattning, konstaterar Stefan Melesko, docent i medieekonomi.

Hållbarhetsfrågorna påverkar alla företag – men hur ska medieföretag ses i denna kontext? Aktivism eller objektiv rapportering med analys? Stefan Melesko, docent i medieekonomi, analyserar medieföretagens speciella roll i hållbarhetsarbetet.

Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenDagens NyheterSvenska DagbladetBonnier NewsNew York TimesViaplay GroupTeliaTV4FacebookDigitala temaveckor

SM

Stefan Melesko


Diskussionerna om hållbarhet (sustainability) baserat på de 17 punkter som FN har tagit fram för en hållbar och möjlig utveckling/framtid har blivit synnerligen aktuell. Inte minst mot bakgrund av

Just nu - tidsbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev