Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Demokratiaspekten unik för mediebolagens hållbarhetsarbete

Publicerad: 31 januari 2022, 07:17

Medieföretag avviker i väsentliga delar från andra företag vad gäller hållbarhetsarbetets omfattning, konstaterar Stefan Melesko, docent i medieekonomi.

Hållbarhetsfrågorna påverkar alla företag – men hur ska medieföretag ses i denna kontext? Aktivism eller objektiv rapportering med analys? Stefan Melesko, docent i medieekonomi, analyserar medieföretagens speciella roll i hållbarhetsarbetet.


Ämnen i artikeln:

Tema: Hållbarhet i mediebranschenDagens NyheterSvenska DagbladetBonnier NewsNew York TimesNENT GroupTeliaTV4FacebookDigitala temaveckor

Diskussionerna om hållbarhet (sustainability) baserat på de 17 punkter som FN har tagit fram för en hållbar och möjlig utveckling/framtid har blivit synnerligen aktuell. Inte minst mot bakgrund av

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.