Analys
Demokratiaspekten unik för mediebolagens hållbarhetsarbete
Publicerad: 31 januari 2022, 07:17
Medieföretag avviker i väsentliga delar från andra företag vad gäller hållbarhetsarbetets omfattning, konstaterar Stefan Melesko, docent i medieekonomi.
Hållbarhetsfrågorna påverkar alla företag – men hur ska medieföretag ses i denna kontext? Aktivism eller objektiv rapportering med analys? Stefan Melesko, docent i medieekonomi, analyserar medieföretagens speciella roll i hållbarhetsarbetet.
Ämnen i artikeln:
Tema: Hållbarhet i mediebranschenDagens NyheterSvenska DagbladetBonnier NewsNew York TimesViaplay GroupTeliaTV4FacebookDigitala temaveckorSM
Stefan Melesko
Diskussionerna om hållbarhet (sustainability) baserat på de 17 punkter som FN har tagit fram för en hållbar och möjlig utveckling/framtid har blivit synnerligen aktuell. Inte minst mot bakgrund av
Just nu - tidsbegränsat erbjudande
49 kr för 3 månader
Allt det här ingår:
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.