söndag26 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Därför måste publicister vara mer aggressiva på att ta betalt

Publicerad: 13 april 2022, 12:58

Foto: Getty Images

Siffrorna talar sitt tydliga språk, det finns en direkt koppling mellan hur framgångsrik en publicist är och stoppfrekvens. I denna analys skriver Thomas Baekdal om vikten av att våga stoppa läsarna och be dem att betala för innehållet.

Ämnen i artikeln:

Betalvägg

Thomas Baekdal

thomas@baekdal.com


Skiftet mot prenumerationer är sannerligen anmärkningsvärd och som mediebransch befinner vi oss i en mycket bättre position än för tio år sedan. Men det finns fortfarande mycket som behöver förbättras

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev