Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Därför är annonsmått värdelösa för publicister

Publicerad: 16 mars 2022, 06:17

Thomas Baekdal om hur publicisternas mätningar har förändrats när affären förändrats.

Foto: Getty Images

Så förändras måtten i takt med att publicister rör sig från en annonsbaserad affär till en prenumerationsbaserade modell. Thomas Baekdal förklarar.


Ämnen i artikeln:

Tema: Mätning i mediebranschen

Skiftet mot digitala prenumerationer har påverkat publicisters framtid något enormt. Men det är inte bara intäktsmöjligheterna som har förändrats, utan också vårt fokus och hur vi mäter framgången. Måtten vi

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev