Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Anders Malmsten: ”Hannah och Amanda ger oss en perfekt bild av branschens utveckling”

Publicerad: 24 augusti 2021, 06:48

Hade Hannah och Amanda varit födda på 1960-talet i stället för på 1980-talet hade de säkert varit framgångsrika chefer inom Bonnier eller Aller under 2000-talet, skriver Anders Malmsten.

Björn Ulvaeus köp av Hanna och Amandas poddbolag är talande för hur mycket som har hänt i mediebranschen under 2010-talet, skriver Dagens Medias kolumnist Anders Malmsten.


Ämnen i artikeln:

Hannah AmandaHannah WidellAmanda SchulmanPerfect Day Media

En av sommarens intressantaste medieaffärer är försäljningen av poddbolaget Perfect Day Media till underhållningskoncernen Pophouse Entertainment Group. Kanske handlar det bara om att några duktiga entreprenörer tjänar en hacka

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News