Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Anders Malmsten: ”Det enda vi vet om framtiden är att den inte blir som vi tror”

Publicerad: 8 september 2021, 11:57

Den då nya ägaren Mats Qviberg delar ut gratistidningen Metro i Stockholms tunnelbana.

Foto: Alex Ljungdahl + Tom Fägrell (illustration)

Många är de förutsägelser om mediebranschen som inte har visat sig stämma. Vi ska nog vara lite mer ödmjuka när vi uttalar oss om framtiden, skriver Anders Malmsten, och konstaterar att framgången verkar ligga i att man prövar sig fram och håller öppet för exakt hur man ska tjäna sina pengar.


Ämnen i artikeln:

Jan HelinMetroSydsvenskan

Jag håller på att skriva en bok om den stora omvandlingen av dagspressen i Sverige de senaste decennierna. När jag jobbar med researchen och läser gamla artiklar, böcker och dokument

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Jan HelinMetroSydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News