Analys
Anders Malmsten: ”Det enda vi vet om framtiden är att den inte blir som vi tror”
Publicerad: 8 september 2021, 11:57
Den då nya ägaren Mats Qviberg delar ut gratistidningen Metro i Stockholms tunnelbana.
Foto: Alex Ljungdahl + Tom Fägrell (illustration)
Många är de förutsägelser om mediebranschen som inte har visat sig stämma. Vi ska nog vara lite mer ödmjuka när vi uttalar oss om framtiden, skriver Anders Malmsten, och konstaterar att framgången verkar ligga i att man prövar sig fram och håller öppet för exakt hur man ska tjäna sina pengar.
Jag håller på att skriva en bok om den stora omvandlingen av dagspressen i Sverige de senaste decennierna. När jag jobbar med researchen och läser gamla artiklar, böcker och dokument
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.