Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Analys

Agnes Stenbom: ”Ensam är inte stark när AI förändrar medierna”

Publicerad: 12 oktober 2021, 09:06

”Genom att dela med oss av lärdomar och frågor för framtiden kan vi på ett resurseffektivt sätt röra oss mot gemensamma vinster”, skriver Agnes Stenbom, responsible data & AI specialist på Schibsted.

Ingen enskild medieorganisation har i dag alla de perspektiv AI-utvecklingen kräver. Genom att dela med oss av lärdomar och frågor inför framtiden kan vi på ett resurseffektivt sätt röra oss mot gemensamma vinster.


Ämnen i artikeln:

AISchibsted

I förhöret med Facebook-visselblåsaren Frances Haugen i den amerikanska kongressen i förra veckan sade den demokratiska ledamoten Richard Blumenthal ”I hope we will discuss as to whether there is such

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

AISchibsted

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.