Så jobbar Beijer med podden: ”Det gäller att lyssna på målgruppen – de hör ofta av sig”GuideAvsaknaden av medier riktade till hantverkare fick Beijer Bygg att starta sin egen podd och därefter en egen Youtube-kanal. ”Det är ingen hantverkare som tittar...
Substack-skribenterna blir miljonärer på lojala läsareAnalysPopulariteten för nyhetsbrev från högprofilerade journalister tyder på att det finns ett hål att fylla på den traditionella mediemarknaden. Men trenden har också väckt en...
GUIDE: Så lyckades Aller Media med liveshopping-koncept med Elle-bloggareGuideAtt via liveshopping gifta samman två profilerade influencers och Elle-bloggare med skönhetsföretaget Bangerhead gav stark effekt, enligt Ida Antebro, head of influencer marketing på Aller...
Tiktok-kampanjen som krossade förväntningarna – här är viktigaste lärdomarna från succénGuideFör att nå en yngre målgrupp tog Max tillsammans med mediebyrån Starcom och Azerion ett nytt grepp på Tiktok. Det slutade i att målen krossades.
Helhetstänk, mandat och synergier – så lyckades DI få den organiska trafiken att skjuta i höjdenGuideGenom ett målmedvetet arbete lyckades Dagens industri fördubbla den organiska trafiken på ett och ett halvt år – och kamma hem svenska SEO-priset. Natalia Granath,...
Tre adtechtrender du som publicist måste ha koll påAnalysAnalytikern Thomas Baekdal skriver om de största adtechtrenderna som alla kommer infalla under detta år. ”Alla förändrar hur annonsering fungerar i grunden”, skriver han.
Marie Nilsson: Det har streamingbolagen att vänta i kriget där ingen kapitulerar – och alla satsar på mer av alltAnalysHBO Max, Paramount Plus, Amazon Prime Video, Netflix, Viaplay... Kampen hårdnar på streamingmarknaden och ingen aktör visar några tecken på att kapitulera. Strategin är snarare...
OMD om prisade McDonalds-konceptet: Annonser till hungriga på stan – en succéGuideGenom Facebook-data lyckades McDonalds locka in hungriga stadsflanörer till sina snabbmatsrestauranger. Dagens Media har tagit reda på hur det prisade kampanjkonceptet togs fram – steg för...
Case: Därför testar Samsung liveshoppingGuideBoostat av coronapandemin och förändrade konsumentbeteenden växer liveshopping fram som en allt intressantare mediekanal. ✓ Styrkorna och svagheterna med liveshopping ✓ Samsung om varför de...
Trots halverad budget – så lyckades Bilia öka trafiken under pandeminGuideCoronapandemin tvingade Bilia att halvera sin mediebudget. Men med en förändrad taktik lyckades bolaget trots det öka trafiken till sajten.
Så utnyttjar annonsörer Tiktok på bästa sättGuideTiktok har nått hundramiljontals nedladdningar på rekordkort tid. Med ett nordiskt Tiktokteam under uppbyggnad och en ökande användarskara växer appen fram som en mer och...
Bluestep Bank ökade konverteringarna med 52 procent – för mindre pengarGuideEtt år av dataanalys och sammankoppling av system var mödan värd för Bluestep Bank. Så gjorde bolaget för att: ✓ Öka sina kvalificerade konverteringar ✓...
Case: Schibsted tog ut Kavli-kampanjen på Aftonbladets InstagramkontoGuideSchibsted Brand studio har chans att vinna i Digiday marketing and advertising awards Europe med en kampanj för Kavli. Den kreativa konceptutvecklaren – Isabelle Redving...