Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Pr-byråer

Frida Boisen och Lars Johansson startar byrå: ”Idag är vi alla publicister”

Publicerad: 9 juni 2021, 05:51

Frida Boisen och Lars Johansson startar pr-byrån Talk to the heart.

Paret Frida Boisen och Lars Johansson ska använda sina erfarenheter från mediebranschen för att hjälpa företag med deras kommunikation. ”Det kändes som att det var dags att dela med sig”, säger Lars Johansson, som vid årsskiftet lämnade jobbet som nöjeschef på Expressen.


Ämnen i artikeln:

Frida BoisenExpressenPRPR-byråer

De har redan landat kunder som Mindler, Klarna, Bookmark och författaren Pascal Engman till den nystartade pr- och kommunikationsbyrån Talk to the heart. 

– Det känns fantastiskt bra. Vi har smugit igång Talk to the Heart, och hittills inte gått ut brett med att vi finns. Ändå har vi redan i dagsläget en rad stora uppdrag, säger Lars Johansson i ett pressmeddelande.

Lars Johansson lämnade Expressen vid årsskiftet efter 18 år som reporter och nöjeschef på tidningen. Nu ser han fram emot att använda sina kunskaper inom journalistiken för att hjälpa företag att slå igenom mediebruset och hantera media.

– Ibland går det upp och ibland går det ner. Någonting jag ofta slagits av när jag arbetat på Expressen är vilken kunskapslucka det finns hos många företag när det kommer till att hantera blåsväder. Det kan vi råda bot på, säger Lars Johansson.

Frida Boisen har tidigare varit chefredaktör på bland annat GT, Topphälsa och Plaza Kvinna, liksom digitalchef på Bonnier Magazines & Brands. På senare år har hon även varit krönikör i Expressen och Aftonbladet, författat självbiografiska romanen ”Berätta aldrig det här”, jobbat som föreläsare samt varit programledare för TV3:s ”Trolljägarna” och ”Lyxfällan”. 

– Jag har under årens lopp inspirerat och hjälpt tiotusentals ledare inom näringsliv och det offentliga till att verkligen nå ut med sin kommunikation. Det är ofta där resan till förändring verkligen tar fart. Talk to the heart är nästa steg på den resan, säger Frida Boisen i pressmeddelandet.

Grundarduon slår fast att Talk to the heart ”gör det vi heter”.

– För oss är det viktigt att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Det ska vara roligt att jobba med oss. Och det blir det, när man får strålande resultat, och känner att man tillsammans levererar budskap som gör världen lite bättre. Idag är vi alla publicister. Vi har alla chansen att påverka vår värld till det bättre, säger Frida Boisen.

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News