Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

WPP:s halvårsrapport visar tecken på återhämtning

Publicerad: 5 augusti 2021, 09:41

WPP:s vd Mark Read.

Foto: Pressbild

WPP återhämtar sig efter det tuffa coronaåret, visat halvårsrapporten som släpptes i dag.


Ämnen i artikeln:

WPP

I dag släppte brittiska WPP sin halvårsrapport, och i den kvartalsrapporten för Q2 2021. Under halvåret har omsättningen ökat med nästan 10 procent till 6,1 miljarder pund, vilket motsvarar drygt 73 miljarder kronor. 

Rörelseresultatet ökar med hela 54 procent och landar på 590 miljoner pund, medan rörelsemarginalen ökar till 12 procent. Det framgår av ett pressmeddelande.

Vd för WPP är Mark Read och han skriver i ett pressutskick att han är stolt över prestationerna, och att man har god fart mot 2022. Bland annat blev WPP det mest prisade bolaget på 2021 Cannes Lions Festival, vilket Mark Read menar demonstrerar den kreativa talangen och styrkan man har.

Under 2020 gjorde WPP en förlust innan skatt på 2,8 miljoner pund. 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

WPP

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News