Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Wavemaker vinner Bring

Publicerad: 15 december 2021, 07:11

Johanna Fahlström, Gisela Palomares Björkgren och Fredrik Klar,

Wavemaker blir Brings skandinaviska mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

MediebyråerWavemakerGroup M

Efter en offentlig upphandling har Wavemaker vunnit Brings mediebyråaffär i Skandinavien. Bring är en del av Posten Norge-koncernen.

Gisela Palomares Björkgren, ansvarig för konsumentkommunikation för Bring i Sverige och Danmark, ser fram emot att inleda samarbetet med Wavemaker:

– Erbjudandet Wavemaker levererade i pitchen visar att de förstår de strategiska och affärsmässiga frågorna vi står inför. Sen presenterade teamet starkt och vi ser fram emot att lära känna dem och deras arbetssätt bättre, kommenterar hon i ett pressmeddelande.

Wavemakers huvudsakliga uppdrag är att på ett effektivt och kreativt sätt öka förståelsen hos den unga målgruppen om vikten av pålitlig och klimatsmart frakt.

Vi är väldigt stolta och glada över att ha vunnit Bring. De har bland annat ett jättespännande arbete kring hållbarhet och det ska bli värdefullt att få upplysa konsumenter och företag om deras gröna initiativ och kunna bidra till varumärkets tillväxt, säger Johanna Fahlström, vice vd för Wavemaker.

LÄS ÄVEN:TV4 och Group M i pilotprojekt – vänder upp och ned på köpmodellen
LÄS ÄVEN: Så gick det för mediebyråerna pandemiåret 2020 

 

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.