Mediebyråer
Wavemaker ska sätta nystartade Avtalat på kartan
Publicerad: 29 januari 2021, 09:18
Pia Carlsson-Thörnqvist, kommunikationschef på Avtalat, Cecilia Sundström, vd på Wavemaker och Lina Lindén, vice vd på Wavemaker.
Foto: Juliana Wiklund
Det nystartade bolaget Avtalat väljer mediebyrån Wavemaker för att lansera det nya varumärket.
Ämnen i artikeln:
WavemakerAvtalat är ett gemensamt bolag ägt av LO, PTK och Svenskt Näringsliv vars syfte är att förenkla informationen kring kollektivavtalad tjänstepension och försäkringar.
För att nå ut med det nya varumärket har Avtalat valt Wavemaker som mediebyrå. Uppdraget omfattar mediestrategi, planering, köp och owned media.
– Det händer ganska få gånger under en karriär att man får möjligheten att lansera ett helt nytt varumärke så detta känns så klart extra spännande. Via vårt arbete kommer vi bidra till att en stor grupp människor får ökad möjlighet att fatta välgrundade beslut om sin framtid och ta del av ersättningar från försäkringar. Vi ser fram emot att få detta varumärke att växa tillsammans med Pia Carlsson Thörnqvist och hennes team, säger Lina Lindén, vice vd på Wavemaker, i ett pressmeddelande.
Pia Carlsson Thörnqvist, kommunikationschef på Avtalat:
– Vi imponerades av Wavemakers AI-drivna planeringsprocess, deras förmåga att koppla samman media, tech och content.