Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Wavemaker ska hjälpa Vuxen.se in i värmen

Publicerad: 22 januari 2021, 08:22

Wavemaker har vunnit en ny kund i Vuxen.se. På bilden Carl-Magnus Öhrstedt och Pier Zigante, Head of Wavemaker Malmö.

Wavemaker kammar hem mediebyråuppdraget för e-handelssajten Vuxen.se: ”Det ska bli superintressant att bidra till att tvätta bort tabustämpeln”, säger Pier Zigante, Head of Wavemaker Malmö.


Ämnen i artikeln:

WavemakerVuxen.se

När Vuxen.se, en e-handelssajt för sexleksaker, nu för första gången tar hjälp av en mediebyrå för att få affären att växa tillfaller uppdraget Wavemaker i Malmö.

Dagens Media har tidigare rapporterat om hur Vuxen.se tidigare har haft svårt att få annonsutrymme i andra medieslag än radio.

– Vi har haft det extremt tufft. Radion har i princip varit det enda mediet som har välkomnat oss. De har sagt att det är klart att vi ska marknadsföra oss hos dem bara vi håller det ”städat”, sade den nordiska marknadschefen Carl-Magnus Öhrstedt tidigare till Dagens Media.

LÄS OCKSÅ: Coronakrisen lyfter Vuxen.se – samtidigt öppnar fler medieslag dörren för sexshoppen

Men nu börjar allt fler medieslag att öppna dörren och Vuxen.se är planen att öka takten och etablera sig i nya kanaler.

– Efter att ha sonderat marknaden efter den starkaste digitala kompetensen föll valet på Wavemaker. Vi är superpeppade på att nyttja både deras breda och spetsiga erbjudande inom media, tech och content, säger Carl-Magnus Öhrstedt i ett pressmeddelande.

Pier Zigante, Head of Wavemaker Malmö, är glad över att byrån kammat hem en ny kund.

– Det ska bli superintressant att bidra till att tvätta bort tabustämpeln för life-styleprodukter inom sexuell hälsa och hjälpa Vuxen att ta ytterligare marknadsandelar genom att göra effektiv och smakfull kommunikation som levererar även på digitala plattformar. De har en enorm tillväxtpotential.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

WavemakerVuxen.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.