Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 4 Februari 2021, 14:18
Wavemakers nya kund är Blomsterlandet. På bilden: Pier Zigante, Wavemaker, Stephan Andersson, Blomsterlandet och Patrik Andersson, Wavemaker.
Foto: Blomsterlandet
Mediebyrån Wavemaker knyter till sig Blomsterlandet som ny kund.
Ämnen i artikeln:
WavemakerButikskedjan Blomsterlandet, som är verksam inom växter och trädgård, tar mediebyrån Wavemaker till hjälp när planen är att digitalisera sig för att nå ut till en yngre målgrupp.
– Wavemaker har genomfört liknande tillväxtresor med andra kunder inom detaljbranschen. De har kompetensen och verktygen för att driva oss framåt och accelerera vår utveckling, säger Stephan Andersson, marknadschef på Blomsterlandet, i ett pressmeddelande.
Wavemaker får ett full-serviceuppdrag, i vilket det ingår att göra en målgruppsanalys samt ta fram en tillväxtstrategi. Målet? Att sprida kännedomen om varumärket och boosta Blomsterlandets e-handel.
– Genom en kombination av kunskap, service, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet hög kvalitet till sina kunder. Vi ska göra detsamma för dem, säger Pier Zigante, Head of Wavemaker Malmö.
Blomsterlandet arbetar på flera sätt för att öka försäljningen och digitalisera kundupplevelsen. Tillsammans med digital signage-bolaget Visual Art lanserade butiken nyligen ett koncept som kommer att pågå under 2021–2022 där digitala kommunikationsytor placeras i butikerna för att informera, underhålla och styra flödet i butiken. Totalt handlar det om över 800 digitala kommunikationsytor.
Ämnen i artikeln:
Wavemaker