Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Wavemaker ska få ny kund att blomstra

Publicerad: 4 Februari 2021, 14:18

Wavemakers nya kund är Blomsterlandet. På bilden: Pier Zigante, Wavemaker, Stephan Andersson, Blomsterlandet och Patrik Andersson, Wavemaker.

Foto: Blomsterlandet

Mediebyrån Wavemaker knyter till sig Blomsterlandet som ny kund.


Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Butikskedjan Blomsterlandet, som är verksam inom växter och trädgård, tar mediebyrån Wavemaker till hjälp när planen är att digitalisera sig för att nå ut till en yngre målgrupp.

– Wavemaker har genomfört liknande tillväxtresor med andra kunder inom detaljbranschen. De har kompetensen och verktygen för att driva oss framåt och accelerera vår utveckling, säger Stephan Andersson, marknadschef på Blomsterlandet, i ett pressmeddelande.

Wavemaker får ett full-serviceuppdrag, i vilket det ingår att göra en målgruppsanalys samt ta fram en tillväxtstrategi. Målet? Att sprida kännedomen om varumärket och boosta Blomsterlandets e-handel.

– Genom en kombination av kunskap, service, inspiration och högt engagemang erbjuder Blomsterlandet hög kvalitet till sina kunder. Vi ska göra detsamma för dem, säger Pier Zigante, Head of Wavemaker Malmö.

Blomsterlandet arbetar på flera sätt för att öka försäljningen och digitalisera kundupplevelsen. Tillsammans med digital signage-bolaget Visual Art lanserade butiken nyligen ett koncept som kommer att pågå under 2021–2022 där digitala kommunikationsytor placeras i butikerna för att informera, underhålla och styra flödet i butiken. Totalt handlar det om över 800 digitala kommunikationsytor.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.