Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Wavemaker får nytt förtroende av L'Oréal

Publicerad: 23 Oktober 2019, 06:15

Cecilia Sundström, vd, och Lina Lindén, vice vd på Wavemaker.

Wavemakers nordiska avtal med L'Oréal förlängs ytterligare fem år.


Ämnen i artikeln:

WavemakerL'Oréal

Under sommaren gick L'Oréal ut på jakt efter en nordisk partner som kan hjälpa dem in i ”nästa fas av den digitala och tekniska transformationen”. 

Pitchen är klar och valet föll på Wavemaker, vilket innebär att avtalet med mediebyrån förlängs. Uppdragt är skrivet på fem år och berör både utveckling, implementering och inköp av media, innehåll och teknik. 

– E-handel, innehåll och data är viktiga tillväxtverktyg som ska möjliggöra för oss att nå våra mål under de kommande åren. Vi behöver en partner med rätt expertis, praktisk erfarenhet och nätverk som kan ta L'Oréal till nästa nivå på denna resa. Självklart kände vi redan till kvaliteten och passionen hos det team vi arbetar med dagligdags på Wavemaker, men under hela processen lyckades de föra nya vinklar, idéer och partners till bordet. Det var väldigt uppfriskande och vi är mycket nöjda med utfallet, säger Nick Buckley, nordisk CMO på L’Oréal, i ett pressmeddelande. 

Wavemakers ledare Cecilia Sundström, vd, och Lina Lindén, vice vd, är glada över uppdraget. 

– L'Oréal är en fantastisk partner att arbeta och utvecklas med och vi kommer fortsätta att investera i stark kompetens för att L’Oréal ska få maximal avkastning på sina marknadsföringssatsningar och en än mer positiv tillväxt. Vi tackar så innerligt för förtroendet och ger det grymma Wavemakerteamet en välförtjänt ”Because you’re worth it”-klapp på axeln idag. Det här är så kul. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

WavemakerL'Oréal

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.