Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Wavemaker avslutar med Beiersdorf – för olönsamt uppdrag

Publicerad: 3 Oktober 2019, 12:38

Nivea ingår i avtalet som Wavemaker väljer att inte förnya, berättar byråns vd Cecilia Sundström.

Foto: Beiersdorf och Janne Næss

Group M-byrån Wavemaker avslutar samarbetet med Beiersdorf, som omfattar varumärkena Nivea och Eucerin.


Ämnen i artikeln:

NiveaGroup MWavemaker

Avtalet med Beiersdorf går ut vid årsskiftet och Wavemaker har valt att inte förnya det.

– Vi älskar att jobba med Nivea och Eucerin, men det globala avtalet gör det omöjligt att addera starka kompetenser och samtidigt få lönsamhet på kontot varför vi tillsammans med Wavemaker-nätverket fattade detta tuffa beslut i somras, skriver Cecilia Sundström, vd på Wavemaker, i ett mejl till Dagens Media.

Beiersdorf har nu valt att gå ut i en nordisk pitch.

Dagens Media kunde nyligen berätta om att flera stora mediebyråpitcher är avjorda. Där står det klart att Wavemaker tagit hem uppdraget för Solresor, som tidigare låg hos Starcom. 

Solresor köpte förra året medier för 16 miljoner kronor brutto, enligt Sifo reklammätningar. Januari-augusti i år ligger investeringen på 9,5 miljoner kronor brutto.

Dagens Media har sökt representanter för Beiersdorf som dock inte vill kommentera.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

NiveaGroup MWavemaker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev