Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

UPPDATERAD: Wavemaker vinner Malmö FF

Publicerad: 26 Augusti 2020, 10:25

Anna Nordström Carlsson, marknads- och kommunikationschef Malmö FF, Patrik Andersson, chef Wavemaker Malmö och Cina Wikeborg, försäljningsdirektör B2C Malmö FF.

UPPDATERAD. Wavemaker Malmö ska hjälpa Malmö FF driva upp försäljningen.


Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Fotbollsklubben Malmö FF har valt Wavemaker i Malmö som sin nya mediebyrå. Det innebär att Scream tappar Malmö FF som kund. 

– Eftersom vi etablerade oss i Malmö i våras är det jättestort att få ett så pass starkt lokalt förankrat varumärke som kund som hela södra Sverige är passionerad kring, säger Patrik Andersson, chef för Wavemaker Malmö, till Dagens Media.  

Uppdraget omfattar både mediestrategi, analys, rådgivning och medieköp. Byrån kommer bland annat hjälpa Malmö FF med att försöka öka försäljningen.

LÄS MER: Wavemaker till Malmö – ska omsätta en halv miljard 

– För oss är det centralt att driva e-handel och biljettköp. Wavemaker har utmanat oss med sin expertis och egenutvecklade produktportfölj och med deras fokus på affär och tillväxt ser vi att vi tillsammans kan höja ribban för framför allt vår digitala marknadsföring, säger Cina Wikeborg, försäljningsdirektör B2C på Malmö FF, i en kommentar. 

Sedan tidigare arbetar Wavemaker Malmö även med kunder som exempelvis CDON, Tvins, Coldzyme och Flying Tiger. 

LÄS ÄVEN: Här är mediebyråerna som fått nya kunder – Systembolaget och Åhléns byter partners

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.