Mediebyråer
Tvins väljer Wavemaker
Publicerad: 28 april 2020, 06:25
Pier Zigante, Wavemaker, Lena Klintberg, Tvins, Filip Gahnström, Tvins och Patrik Andersson, Wavemaker.
Tillsammans med nya byrån ska Tvins bygga upp en digital närvaro, vid sidan om sina klassiska tv-inslag.
Tvins, varumärket som vi kanske bäst känner igen som ett tv-shop-varumärke, har valt nystartade Wavemaker Malmö som sin nya mediebyrå.
Majoriteten, det vill säga 80 procent, av bolagets försäljning av hem- och skönhetsprodukter sker online. Tidigare har Tvins haft som främsta strategi att sälja produkterna genom informativa reklaminslag i tv. Tillsammans med nya mediebyrån ska Tvins även addera en digital marknadsföringsnärvaro.
Wavemaker Malmös uppdrag gäller både mediestrategi, kampanjplanering och köp.
– Vi ser fram emot att samarbeta med Wavemaker. Det som avgjorde valet av mediebyrå är främst teamets samlade kunskap och gedigna track record att skapa tillväxt för företag inom vår bransch. Basen för vår verksamhet är att presentera produkter i längre tv-filmer off-prime, men vi är nu taggade att komplettera detta med Wavemakers digitala verktyg och expertis, säger Filip Gahnström, vd för Tvins, i ett pressmeddelande.