Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Två nya chefsroller förstärker Mediacom: ”Vi vill bredda erbjudandet”

Publicerad: 19 januari 2021, 07:15

Niklas Hedberg och Emanuel Angerbjörn får chefsroller på Mediacom.

Foto: Mediacom/Pressbild

Mediebyrån Mediacom rekryterar en affärsdirektör och en kunddirektör – för att ytterligare bredda sitt erbjudande, enligt vd:n Morten Flamand.


Ämnen i artikeln:

Mediacom

Mediacom stärker upp sitt team med två nya medarbetare på chefpositioner. 

Niklas Hedberg får rollen som business director. Han har arbetat med marknadsföring och kommunikation i 20 år och kommer närmast från en roll som chief growth officer på Group M. Där var han bland annat med och byggde upp flera av medyebyråns specialistkompetenser, såsom M Studio och Business science. 

Han har tidigare även ansvarat för skapandet av tech- och marknadseventet Next M. Innan dess var han bland annat mediechef för Svenska spel och kundansvarig för Medicacom. 

Emanuel Angerbjörn som rekryterats till rollen som client director kommer senast från Colorama där han varit e-handelschef. Han har dessförinnan projektledare på Starcom och managementkonsult på Zington.

– Vi har under en längre tid breddat vad vi erbjuder våra kunder för att kunna optimera hela kundens affär. Vi jobbar idag med traditionella mediebyråtjänster men också med djupare affärsanalys och performance. Det känns därför fantastiskt att ytterligare stärka teamet med två seniora personer med bakgrund inom både e-handel, reklamproduktion, analys och produktutveckling, säger Morten Flamand, vd på Mediacom, i en kommentar. 

 

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mediacom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.