söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Två år senare: Fortsatt stor prispress i pitcher

Publicerad: 1 december 2022, 06:55

Det är fortfarande stort fokus på mediepriser – framför allt vid internationella pitcher.

Foto: spukkato

Mediebyråerna upplevde att de i pitcher tvingades garantera så låga mediepriser att de inte gick att hålla. ”Det blir väldigt cyniskt” sade en mediebyråchef i augusti 2020. Vad har hänt sedan dess – drygt två år senare?

Ämnen i artikeln:

AmplifiBizkit HavasToppnyheter förmiddagTema: Mediebyråernas förändrade rollDigitala temaveckor

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Dagens Media kunde i augusti 2020 rapportera om att flera höga mediebyråchefer vittnade om en ökad prispress i pitcher. Mediebyråcheferna upplevde att de tvingades garantera så låga mediepriser att de

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev