Mediebyråer
Två år senare: Fortsatt stor prispress i pitcher
Publicerad: 1 december 2022, 06:55
Det är fortfarande stort fokus på mediepriser – framför allt vid internationella pitcher.
Foto: spukkato
Mediebyråerna upplevde att de i pitcher tvingades garantera så låga mediepriser att de inte gick att hålla. ”Det blir väldigt cyniskt” sade en mediebyråchef i augusti 2020. Vad har hänt sedan dess – drygt två år senare?
Ämnen i artikeln:
AmplifiBizkit HavasToppnyheter förmiddagTema: Mediebyråernas förändrade rollDigitala temaveckorDagens Media kunde i augusti 2020 rapportera om att flera höga mediebyråchefer vittnade om en ökad prispress i pitcher. Mediebyråcheferna upplevde att de tvingades garantera så låga mediepriser att de
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.