Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Tryck, transporter och kundernas kampanjavtryck – här är områdena mediebyråerna jobbar med för att minska sin klimatpåverkan

Publicerad: 1 februari 2022, 11:38

Mediebyråerna beskriver vad de gör för att minska sin klimatpåverkan. Bland annat Hears Urban Hilding, Nike Carlstoft på Dentsu Aegis, Publicis Groupes Emma Thorp och Martin Hugosson på Group M.

Flera mediebyråer har som mål att bli klimatneutrala. Samtidigt vill byråerna få kunderna att klimatkompensera sina kampanjer via projektet Media Climate Fund, som drivs av Sveriges Mediebyråer. Här berättar nio byråer om vad de gör för att minska utsläppen och sitt klimatavtryck.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetMediebyråerNowaTre Kronor MediaPublicisDentsu AegisGroup MIPGTBSAdonBizkit HavasTema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckor

Tryck, transporter och och val av mediekanal. Faktorerna som avgör mediebyråernas klimatavtryck är många. Samtliga mediebyråer som Dagens Media har varit i kontakt med jobbar med att minska sina utsläpp.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev