Mediebyråer
Tryck, transporter och kundernas kampanjavtryck – här är områdena mediebyråerna jobbar med för att minska sin klimatpåverkan
Publicerad: 1 februari 2022, 11:38
Mediebyråerna beskriver vad de gör för att minska sin klimatpåverkan. Bland annat Hears Urban Hilding, Nike Carlstoft på Dentsu Aegis, Publicis Groupes Emma Thorp och Martin Hugosson på Group M.
Flera mediebyråer har som mål att bli klimatneutrala. Samtidigt vill byråerna få kunderna att klimatkompensera sina kampanjer via projektet Media Climate Fund, som drivs av Sveriges Mediebyråer. Här berättar nio byråer om vad de gör för att minska utsläppen och sitt klimatavtryck.
Ämnen i artikeln:
MediebyråerTema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorNowaTre Kronor MediaPublicisDentsu AegisGroup MIPGTBSAdonBizkit HavasHållbarhetTryck, transporter och och val av mediekanal. Faktorerna som avgör mediebyråernas klimatavtryck är många. Samtliga mediebyråer som Dagens Media har varit i kontakt med jobbar med att minska sina utsläpp.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.