Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Tre väljer ny mediebyrå

Publicerad: 18 Oktober 2019, 07:54

Jim Carlberg, marknadschef på Tre.

Foto: pressbild/Tre

Tre, som tidigare har arbetat med Tre Kronor Media, inleder vid årsskiftet ett nytt samarbete med OMD.


Ämnen i artikeln:

Tre Kronor MediaTreOMD

Jim Carlberg, som sedan en månad tillbaka är marknadschef på Tre, berättar för Dagens Media att stora förändringar för hur Tre bedriver sin digitala affär kommer att ske.

– Där har vi höga ambitioner och krävande mål. Vi behöver därför tänka nytt själva men vi behöver också hjälp av en partner som kan stötta oss i det, som har ett digitalt mindset och som har erfarenhet av den här typen av transformationer. Därför föll valet på OMD, säger Jim Carlberg som inte vill säga vilka byråer Tre har träffat under pitchen.

Ni skriver att ni arbetar fram ”en helt ny digital strategi”. Kan du utveckla det?

– Det kan jag inte gå in på för tillfället, men det är mycket spännande saker på gång. 

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Tre Kronor MediaTreOMD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.