Mediebyråer
Tight dialog, flexibla avtal och kostnadsmedvetenhet – här är mediebyråernas strategier under nedgången
Tolv mediebyråchefer svarar på hur de förbereder byrån för den kommande lågkonjunkturen, hur de hanterar kunder som drar ned på medieköpen – och hur sämre tider påverkar årsavtalsförhandlingarna.
Publicerad: 31 januari 2023, 09:11
Lågkonjunkturen står för dörren. I Konjunkturinstitutets senaste prognos, från december förra året, går Sverige in i en lågkonjunktur i år. Den väntas pågå till och med 2025.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.