Mediebyråer
Teads och Dentsu rullar ut mätprogram i Norden – uppmärksamhet i fokus
Publicerad: 17 mars 2023, 06:54
David Bornhammar: Man kan gå steget längre än ren viewability som är standard, ta reda på hur många sekunder en annons har setts av ett par ögon – och inte bara hur länge den varit på skärmen”
Teads Attention Program ska mäta hur mycket verklig uppmärksamhet en digital kampanj genererar – och sedan hjälpa annonsören med optimering. Ett sätt att angripa utmaningar med effekt och annonsutgifter, menar Teads David Bornhammar: ”Hög viewability betyder inte att en annons har blivit sedd”.
Medieplattformen Teads och mediebyrånätverket Dentsu har sedan sex månader en global pilotstudie igång där man mäter uppmärksamhet kring digitala annonser hos matjätten Kraft Heinz.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.