Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 2 Februari 2021, 10:02
Oskar Zander lämnar IPG Mediabrands för att ansluta till TBS.
TBS har rekryterat den digitala strategen Oskar Zander, som har en mångårig bakgrund från nätverksbyrå-sidan.
Oskar Zander har arbetat på nätverksbyråer i ett decennium, nu senast på IPG Mediabrands. På TBS, där han nu ansluter, får han rollen som projektledare och digital strateg.
– TBS har funnits länge men trots det varit relativt anonyma på marknaden. Det vill vi ändra på och ett steg på vägen är att knyta till oss en stark mediebyråprofil som Oskar, som både har en hög ambitionsnivå och relevant erfarenhet, säger Olle Borgstav, vd på TBS mediebyrå.
Oskar Zander ser fram emot sitt nya uppdrag.
– Jag har haft förmånen att arbeta med flera stora internationella annonsörer genom åren, och tror att jag med den erfarenheten kan bidra på ett bra sätt till TBS affär. TBS är djupt rotat i analys och strategi, med en senioritet som lägger grunden för ett holistiskt synsätt på såväl media som effekt av marknadsföring i stort. Jag vill att fler annonsörer får upp ögonen för TBS, och värdet av kombinationen av strategisk höjd och spjutspetsplanering, säger han i en kommentar.
Oskar Zander lämnar IPG Mediabrands kort efter att det kommunicerats att mediebyrån tar de två byrånäverken Initiative och UM till Sverige, och i samband med det lägger ned byrån IUM.