Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Swedish match väljer Vizeum

Publicerad: 2 Juli 2020, 10:42

Vizeum tar hem uppdraget för Swedish match globalt.

Foto: Peter Knutson/Swedish match

Vizeum Sverige blir globalt nav när Swedish match väljer mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Swedish matchVizeum

Under våren har Swedish match gått ut i en upphandling för att hitta en ny mediebyrå när bolaget planerar att utöka sin verksamhet på global nivå. Valet landade på Vizeum i Sverige som får det globala uppdraget för strategi, medieplanering och medieköp på befintliga marknader och nya. 

Byrån i Sverige blir därmed globalt nav för affärsenheterna: internationellt, Sverige och Norge/Danmark. 

– Vizeum hade en väldigt genomarbetad och tydlig strategi som var förankrad i våra tillväxtmål. Ett gediget analyserande arbete, bra resonemang och underbygga budgetestimat. Swedish Match behöver inte bara kreativa kampanjidéer utan en riktig affärspartner. Vi känner oss väldigt trygga med Vizeum för vår globala utrullning, säger Swedish match marknadsdirektör Per Kristian Jørgensen

Vizeums globala hub i Stockholm kommer att ledas av Ulrika Anderberg, chef för nordisk kundutveckling. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Swedish matchVizeum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.