Få hela storyn
Starta din prenumeration
Mediebyråer
Publicerad: 2 Juli 2020, 10:42
Vizeum tar hem uppdraget för Swedish match globalt.
Foto: Peter Knutson/Swedish match
Vizeum Sverige blir globalt nav när Swedish match väljer mediebyrå.
Under våren har Swedish match gått ut i en upphandling för att hitta en ny mediebyrå när bolaget planerar att utöka sin verksamhet på global nivå. Valet landade på Vizeum i Sverige som får det globala uppdraget för strategi, medieplanering och medieköp på befintliga marknader och nya.
Byrån i Sverige blir därmed globalt nav för affärsenheterna: internationellt, Sverige och Norge/Danmark.
– Vizeum hade en väldigt genomarbetad och tydlig strategi som var förankrad i våra tillväxtmål. Ett gediget analyserande arbete, bra resonemang och underbygga budgetestimat. Swedish Match behöver inte bara kreativa kampanjidéer utan en riktig affärspartner. Vi känner oss väldigt trygga med Vizeum för vår globala utrullning, säger Swedish match marknadsdirektör Per Kristian Jørgensen.
Vizeums globala hub i Stockholm kommer att ledas av Ulrika Anderberg, chef för nordisk kundutveckling.