måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Storytel väljer Mediacom

Publicerad: 29 november 2022, 06:50

På bild: Robin Frenkel, Joakim Francke, Emma Källberg, Max Lejbro, Beatrise Ekstrand och Morten Flamand.

Mediacom vinner det globala uppdraget för ljudaktören Storytel – samarbetet ska vara på plats vid årsskiftet.

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddagMediacomStorytel

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Storytel har valt Mediacom som sin globala mediebyrå efter en pitch som drog i gång under sommaren och som har pågått fram till tidig höst. I uppdraget ingår mediestrategi och medieköp där målet är att skala upp och växa på samtliga av Storytels 25 marknader. 

Mediacoms team utgår i huvudsak från Stockholm och samarbetet ska vara helt på plats vid årsskiftet. 

– Det här är en fantastisk insats av våra team på flera marknader som hjälpte till att visa vad Mediacom står för som mediebyrå, säger Morten Flamand, vd på Mediacom Sverige, i ett pressmeddelande. 

Den globala pitchen leddes av Robin Frenkel som är chef för global media på Storytel. 

– Styrkan i WPP:s nätverk, i kombination med Mediacoms skicklighet och strategiska datadrivna medietänk, gör mig både trygg och entusiastisk inför det här nya partnerskapet på Storytels tillväxtresa, säger han i ett pressmeddelande. 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev