Mediebyråer
Stockholm Media Week ställs in
Publicerad: 12 mars 2020, 08:40
Sveriges Mediebyråer flyttar Stockholm Media Week till hösten.
Mellan den 6 och 7 maj skulle Sveriges Mediebyråer ha arrangerat branscheventet Stockholm Media Week. Så löd planen så sent som i går onsdag, men efter Folkhälsomyndighetens nya rekommendationer om att sammankomster med mer än 500 personer tills vidare inte bör hållas, ställs eventet in.
– Vi har haft en underliggande diskussion kring hur vi ska agera beroende på situationens utveckling. I samråd med sponsorerna så har vi fattat beslutet att flytta eventet till den 11 och 12 november, säger Daniel Eriksson, styrelseordförande i Sveriges Mediebyråer.
Hur har sponsorer och partners reagerat?
– De har varit tillmötesgående och ställer sig positiva till hur vi har agerat och att vi har haft en plan kring det här.
Tidigare har även en rad andra branschevent ställts in på grund av det nya coronaviruset, bland annat Next M i Sverige och MIPTV i Cannes.
LÄS OCKSÅ:
Omni flyttar hem redaktionen
TV4 stoppar publik i programmen
DN-medarbetare börjar jobba på distans
Fler mediehus slopar karensavdrag
Bonnieranställd coronasmittad
Schibsted-anställd smittad av corona
Emma Frans: Medierna tenderar att misstänkliggöra myndigheter
Så påverkas mediehusens verksamhet av coronautbrottet
Expressens chefredaktör i coronakarantän