Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Staffan Slörner lämnar Sveriges Mediebyråer

Publicerad: 19 November 2019, 11:15

Staffan Slörner slutar som vd på Sveriges Mediebyråer.

Foto: Janne Næss

Efter tio år som vd på Sveriges Mediebyråer slutar Staffan Slörner. ”Det dök upp ett jättekul jobb som jag inte kunde säga nej till”, säger han till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Staffan SlörnerSveriges Mediebyråer

Sedan 2009 har Staffan Slörner varit vd för mediebyråernas branschorganisation Sveriges Mediebyråer. Nu står det klart att han, efter drygt tio år i rollen, slutar som vd. 

Staffan Slörner meddelade styrelsen att han ämnade sluta som vd för några veckor sedan. 

– Jag har haft ett fantastiskt roligt jobb i tio år. Jag är inte purung heller och ska man hinna göra något annat, får man göra det nu. Det dök upp ett jättekul jobb som jag inte kunde säga nej till, vilket är skälet att jag slutar, det är ingenting konstigt alls, säger Staffan Slörner till Dagens Media.

Vad det är för jobb vill Staffan Slörner inte berätta i nuläget. Han kommer att vara kvar som vd för Sveriges Mediebyråer fram till någon gång under våren 2020.

– Jag har lärt mig otroligt mycket och jag hoppas på att ta vidare det i livet, säger han och fortsätter:

– Jag tar med mig förändringarna i medielandskapet och byråernas omställning. Mediebyråerbjudandet i dag jämfört med tio år sedan är mycket bredare, även om grundkärnan finns kvar. 

Den största utmaningen som vd, säger Staffan Slörner, har varit att hitta gemensamma nämnare, och områden där man kan ha samsyn, i en bransch av konkurrerande bolag.

– Ett av dem har varit att utveckla transparens när det gäller mätningar och att gemensamt sätt press på media kring hur man redovisar siffror. 

Daniel Eriksson, styrelseordförande i Sveriges Mediebyråer, säger till Dagens Media att rekryteringsprocessen för att hitta en ny vd redan är i gång. 

Axel Duberg

Reporter

axel.duberg@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.