Mediebyråer
SSF till Publicis
Publicerad: 13 juni 2022, 08:04
Publicis Media får mediebyråuppdraget för Svenska Stöldskyddsföreningen.
Mediebyrån Publicis kammar hem Svenska Stöldskyddsföreningen (SSF) som ny kund.
Uppdraget innebär att Publicis Media ska ta hand om SFF:s medierådgivning, planering och köp i alla kanaler på den svenska marknaden. Först ut är en kampanj om cybersäkerhet som går live i veckan.
– Att få möjligheten att arbeta med SSF och deras kampanj för att höja allmänhetens beredskap och medvetenhet kring cybersäkerhet känns väldigt spännande och oerhört viktigt. Vi är både glada och mycket stolta över att få arbeta med Svenska Stöldskyddsföreningen, säger Ulrica Winterquist, Business Director och chef för Publicis Medias Malmö-kontor.
SSF arbetar med att öka kunskapen och engagemanget för brottsförebyggande åtgärder inom såväl det digitala som fysiska området. Inte sällan i samarbete med olika myndigheter, branschorganisationer och företag. I takt med att digitaliseringen ökar – även på brottsområdet – har SFF i större utsträckning kommit att utbilda även inom cybersäkerhet.