torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Speljätten väljer Howcom: ”Kommer ha en viktig roll”

Publicerad: 19 april 2023, 09:36

Spel- och casinojätten Comeon group väljer Howcom som ny partner.

Spel- och casinojätten Comeon group väljer Howcom som ny partner för media- och kommunikationslösningar i Sverige.

Ämnen i artikeln:

MediebyråbytenMediebyråerHowcom

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Efter en pitchprocess under hösten förra året offentliggör nu spel- och casinojätten Comeon group att de väljer Howcom som samarbetspartner.

– Tillsammans med Howcom får vi ett nytt och unikt perspektiv som kommer att hjälpa oss att utveckla effektiva affärs- och kommunikationsstrategier. Med sin långa erfarenhet inom spelbranschen, kommunikationslösningar och konsumentinsikter kommer Howcom att ha en viktig roll i vårt fortsatta engagemang i den svenska spelmarknaden, säger Nicklas Antonsson, country manager på Comeon group. 

LÄS OCKSÅ: Kundrörelserna Q1: Här är mediebyråerna med nya kunder in 

Samarbetet ska ha påbörjat redan under hösten för att säkerställa ”medieeffektivitet och optimering av Comeon Groups fem varumärken”, skriver bolaget i ett pressmeddelande. 

– Vi är fantastiskt stolta för förtroendet som Comeon Group har gett oss. Vi har lång erfarenhet från spelbranschen och det tillsammans med en anpassad affärsmodell och ett starkt resursteam kommer samarbetet med Comeon Group bli unikt och spännande på flera plan säger Stefan Zetterberg, grundare och kundansvarig på Howcom. 

Comeon Group jobbade tidigare med Hearts & Science. Spelbolaget ligger bakom spel- och casinovarumärken såsom Hajper, Snabbare, Lyllo Casino, Casinostugan och Comeon.

Arbetsgrupp:

Nicklas Antonsson, Country Manager Sweden Comeon Group

Joakim Ståhl, Chief Brand Development Officer Comeon Group

Stefan Zetterberg, Kundansvarig Howcom

Patrik Furuhagen, Affärs- och kommunikationsutveckling Howcom

Daniel Nellhard, Mediestrategi och effektivisering Howcom

Anton Jorméus, Head of Broadcast Howcom

Meyser Abduljabbar, Data Science Howcom

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev