Mediebyråer
Speljätten väljer Howcom: ”Kommer ha en viktig roll”
Publicerad: 19 april 2023, 09:36
Spel- och casinojätten Comeon group väljer Howcom som ny partner.
Spel- och casinojätten Comeon group väljer Howcom som ny partner för media- och kommunikationslösningar i Sverige.
Efter en pitchprocess under hösten förra året offentliggör nu spel- och casinojätten Comeon group att de väljer Howcom som samarbetspartner.
– Tillsammans med Howcom får vi ett nytt och unikt perspektiv som kommer att hjälpa oss att utveckla effektiva affärs- och kommunikationsstrategier. Med sin långa erfarenhet inom spelbranschen, kommunikationslösningar och konsumentinsikter kommer Howcom att ha en viktig roll i vårt fortsatta engagemang i den svenska spelmarknaden, säger Nicklas Antonsson, country manager på Comeon group.
LÄS OCKSÅ: Kundrörelserna Q1: Här är mediebyråerna med nya kunder in
Samarbetet ska ha påbörjat redan under hösten för att säkerställa ”medieeffektivitet och optimering av Comeon Groups fem varumärken”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
– Vi är fantastiskt stolta för förtroendet som Comeon Group har gett oss. Vi har lång erfarenhet från spelbranschen och det tillsammans med en anpassad affärsmodell och ett starkt resursteam kommer samarbetet med Comeon Group bli unikt och spännande på flera plan säger Stefan Zetterberg, grundare och kundansvarig på Howcom.
Comeon Group jobbade tidigare med Hearts & Science. Spelbolaget ligger bakom spel- och casinovarumärken såsom Hajper, Snabbare, Lyllo Casino, Casinostugan och Comeon.
Arbetsgrupp:
Nicklas Antonsson, Country Manager Sweden Comeon Group
Joakim Ståhl, Chief Brand Development Officer Comeon Group
Stefan Zetterberg, Kundansvarig Howcom
Patrik Furuhagen, Affärs- och kommunikationsutveckling Howcom
Daniel Nellhard, Mediestrategi och effektivisering Howcom
Anton Jorméus, Head of Broadcast Howcom
Meyser Abduljabbar, Data Science Howcom