Mediebyråer
Scream tappar Systembolaget till Wavemaker
Publicerad: 19 maj 2020, 07:26
Wavemakers Cecilia Sundström och Lina Lindén är glada över att Systembolaget och IQ är nya kunder.
Efter en delvis digital pitch kammar Wavemaker hem mediebyråuppdraget för Systembolaget och det fristående dotterbolaget IQ.
Strax före coronautbrottet påbörjades pitchen för Systembolaget. På grund av rådande omständigheter fick därför delar av byråpresentationerna genomföras digitalt. Nu står det klart att mediebyrån Wavemaker går vinnande ur pitchen som omfattar Systembolaget samt dotterbolaget IQ vars uppgift är att sprida alkoholinformation till unga.
– Vi är givetvis enormt glada över vårt nya uppdrag. Systembolaget är en prestigekund med en viktig funktion i samhället som de tar stort ansvar för. Det känns helt enkelt rätt i magen att få arbeta med dem, säger Wavemakers vice vd Lina Lindén.
Cecilia Sundström, vd för Wavemaker, berättar att det är ovanligt med digitala pitchar som denna.
– Det här var första stora pitchen som vi genomförde digitalt, vilket krävde hög kreativitet och engagemang hos teamet. Vi gick all in och energin från hela byrån var oslagbar. Det tror jag gick genom rutan.
Wavemakers uppdrag för Systembolaget och IQ påbörjas redan i maj och gäller samtliga köp av medier. Kundansvarig hos Wavemaker blir Louise von Stockenström.