Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Scream och Hear får ytterligare ett koncernsyskon

Publicerad: 7 juni 2021, 08:29

Per Håkansson rekryteras som chef till Media Familys nystartade bolag All Out.

Foto: Media Family

Media Family, där bland annat mediebyråerna Scream och Hear ingår, startar ännu ett bolag. All Out ska fokusera på kopplingen mellan marknadsåtgärder, kundbeteende och affärstransaktioner.


Ämnen i artikeln:

ScreamHear

Som chef till All Out rekryteras managementkonsulten Per Håkansson. Han kommer närmast från White Rock Associates, som han var med och grundade 2006.

Totalt har byrån sex medarbetare från start, och ska stötta de övriga bolagen inom koncernen.

– Det känns otroligt inspirerande att få bli en del av Media Family-koncernen och vara med att starta upp All Out. Vi fyller en vit fläck på kartan och har möjlighet att hjälpa våra marknadschefer att återigen få ett ökat mandat i sina företag genom att vara experten på kundernas beteenden, säger Per Håkansson, i ett pressmeddelande.

För drygt ett år sedan startade Media Family managementbyrån The Foundation. I koncernen ingår också mediebyråerna Scream och Hear, samt digitalbyrån Loudly.

– Kommunikationsbranschen är i en rejäl omdaning. Kraven på ökad affärsförståelse och förmåga att växa våra uppdragsgivares affär står överst på dagordningen. För att driva på utvecklingen, stärka vårt gemensamma erbjudande och se till att insikter genomsyrar allt vårt arbete startar vi nu All Out, säger Daniel Berg, vd för Media Family-koncernen, i pressmeddelandet. 

– All Out ska hjälpa våra kunder att utveckla deras försäljning genom att bättre förstå deras kunders beteenden och hur dessa skapar lönsamma transaktioner.

LÄS ÄVEN:
Emma Thorp lämnar vd-rollen på Scream
Förändrade beteenden ger nystartade The Foundation skjuts: ”Vi ser ingen avmattning”
Så ska Hear utmana nätverksbyråerna 

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ScreamHear

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.