Mediebyråer
Scandorama anlitar Wavemaker efter byråpitch
Publicerad: 24 mars 2022, 13:41
Håkan Andersson, Jeanette Larsson, Scandorama, Patrik Andersson, Wavemaker, Ulrika Ruuswik, Scandorama. Foto: Pressbild
Wavemaker kniper bussresearrangören Scandorama efter en pitch. I uppdraget ligger bland annat strategi och analys. ”Vi ser fram emot att få bidra till att skapa tillväxt för Scandorama”, säger Wavemakers Patrik Andersson.
Bussresearrangören Scandorama har varit ute i pitch och nu när den avslutats föll valet på Medie- och kommunikationsbyrån Wavemaker, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Scandorama uppger att de vill ”ta sin resa till nästa nivå” och nu kommer att öka investeringarna.
LÄS OCKSÅ: Annonsörerna som byter mediebyrå – Telias, Coca-Colas och Betssons pitcher avgjorda i Q4
– Wavemaker har de tekniska systemen, planeringsverktygen, kompetensen och framför allt den rätta attityden och proaktiviteten för att hjälpa oss på vår framgångsresa, säger Jeanette Larsson, Marketing Manager för Scandorama, säger Jeanette Larsson, Marketing Manager för Scandorama i ett pressmeddelande.
”Vi är taggade”
Inom ramen för uppdraget ligger bland annat strategi och analys och det kommer att ledas från GroupM:s Skånekontor.
– Vi ser fram emot att få bidra till att skapa tillväxt för Scandorama. Här är ett perfekt tillfälle att nyttja våra högteknologiska system och all den samlade kunskap om konsumenterna, deras köpresor och inte minst all know-how från resebranschen som vi har inom vår byrå. Vi är helt enkelt taggade att få vara med på en oförglömlig resa som vi ska göra tillsammans, säger Patrik Andersson, Head of Wavemaker i Malmö.
LÄS OCKSÅ: Mediebyråerna: Turbulens, cookiedöd och reklamtrötthet präglar framtidens annonsmarknad