tisdag6 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Så påverkar Goat-köpet Group M i Sverige

Publicerad: 12 april 2023, 05:36

På bild: Camilla Sandström som leder nya Goat samt Anna Hammerlid, chef för Nexus Sverige & Co-vd Nexus Nordics. Foto: Group M

WPP:s köp av influencer marketing-byrån Goat markerar nytt strategiskt kliv för Group M. ”Influencer marketing bör vara en naturlig del av alla kunders mediemix”, säger Camilla Sandström som leder nya Goat i Sverige.

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingToppnyheter förmiddagGroup M

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


I slutet av mars i år köpte WPP, som äger Group M, det Londonbaserade influencer marketing-byrån Goat. Prislappen för köpet är hemligt. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev