Mediebyråer
Så påverkar Goat-köpet Group M i Sverige
Publicerad: 12 april 2023, 05:36
På bild: Camilla Sandström som leder nya Goat samt Anna Hammerlid, chef för Nexus Sverige & Co-vd Nexus Nordics. Foto: Group M
WPP:s köp av influencer marketing-byrån Goat markerar nytt strategiskt kliv för Group M. ”Influencer marketing bör vara en naturlig del av alla kunders mediemix”, säger Camilla Sandström som leder nya Goat i Sverige.
I slutet av mars i år köpte WPP, som äger Group M, det Londonbaserade influencer marketing-byrån Goat. Prislappen för köpet är hemligt.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.