Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Så gick mediebyråerna under coronaåret 2020

Publicerad: 9 november 2021, 10:44

Hears vd, Urban Hilding och Nike Carlstoft, vd, för Dentsu i Sverige.

Foto: iStockphoto/Pressbild

För mediebyråerna blev pandemiåret ingen succé. Inget bolag lyckades öka omsättningen jämfört med året innan och få lyckades öka sina rörelseresultat. ✓Hear växlar upp ✓Lägsta medieinvesteringarna på tio år ✓Dentsu: ”Carat är nummer ett igen”


Ämnen i artikeln:

HearKartläggning: bokslut 2020Nike CarlstoftBizkit HavasCaratVizeumAmplifi

Mediebyråerna som helhet tappade 18 procent av intäkterna under 2020, enligt Mediebyråarometern. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.