Mediebyråer
Så går det för mediebyråernas Amazon-satsningar
Publicerad: 30 november 2022, 06:48
”Amazon har påverkat mindre än vad man trodde initialt”, säger Bizkit Havas Jenny Leeb, till vänster i bild bredvid Malin Born, Transact och Publicis Groupes Emma Thorp.
Foto: Bizkit Havas / Omnicom / Abraham Engelmark
Amazons intåg i Sverige har påverkat marknaden mindre än vad man trodde initialt. Men svårare tider kan komma att gynna e-handelsjätten, enligt mediebyråer som Dagens Media har pratat med. ”Amazon hade rimligtvis inte etablerat sig här om de inte trodde att det fanns potential i vår marknad”, säger Jenny Leeb, vd på Bizkit Havas.
Ämnen i artikeln:
AmazonPublicise-handelTema: Mediebyråernas förändrade rollMediebyråerEmma ThorpJenny LeebBizkit HavasHowcomDigitala temaveckorToppnyheter förmiddagFå hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.