tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Så går det för mediebyråernas Amazon-satsningar

Publicerad: 30 november 2022, 06:48

”Amazon har påverkat mindre än vad man trodde initialt”, säger Bizkit Havas Jenny Leeb, till vänster i bild bredvid Malin Born, Transact och Publicis Groupes Emma Thorp.

Foto: Bizkit Havas / Omnicom / Abraham Engelmark

Amazons intåg i Sverige har påverkat marknaden mindre än vad man trodde initialt. Men svårare tider kan komma att gynna e-handelsjätten, enligt mediebyråer som Dagens Media har pratat med. ”Amazon hade rimligtvis inte etablerat sig här om de inte trodde att det fanns potential i vår marknad”, säger Jenny Leeb, vd på Bizkit Havas.

Ämnen i artikeln:

AmazonPublicise-handelTema: Mediebyråernas förändrade rollMediebyråerEmma ThorpJenny LeebBizkit HavasHowcomDigitala temaveckorToppnyheter förmiddag

JS


Just nu - tidbegränsat erbjudande

49 kr för 3 månader

Allt det här ingår:

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 896 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev