Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Så återhämtar sig medieköpen via mediebyråerna

Publicerad: 10 juni 2021, 10:04

Jochum Forsell, senior partner på Hear, tror på en återhämtning för medieinvesteringarna i år.

Maj var en stark månad för medieinvesteringarna och tillväxten landade på hela 50,5 procent jämfört med maj 2020. Men hur står sig årets medieköp jämfört med investeringarna före pandemin? Dagens Media går igenom hur återhämtningen ser ut.


Ämnen i artikeln:

MediebyråbarometernHearIRM

Under förra året minskade mediebyråernas andel av de totala medieinvesteringarna, som då landade på cirka 38 miljarder kronor, enligt IRM. Mediebyråernas andel backade från 36,8 procent 2019 till 31,9 procent

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MediebyråbarometernHearIRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.