Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Risk för nedsläckning – så påverkas annonsörerna av tv-konflikten

Publicerad: 30 september 2022, 13:13

Foto: Janne Næss

Viaplay Groups innehåll riskerar att släckas för Telias kunder den 1 oktober då förhandlingarna har brakat samman. Men det är inte bara Telias kunder som påverkas utan även annonsörerna. Fem mediebyråer svarar på hur konflikten drabbar dem och annonsörerna:
✓ ”Anmärkningsvärt att de gång på gång misslyckas”
✓ ”Allvarligt att en viktig mediepartner tappar distribution i en utsåld marknad”
✓ ”Räknar så klart med att vi får det vi betalar för”
✓ ”Knappast en slump att TV4 öppnade upp sitt sista minuten-fönster”

Ämnen i artikeln:

Group MAmplifiTv-bråket mellan Viaplay och TeliaTeliaViaplayHearToppnyheter eftermiddagViaplay Group

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Med största sannolikhet kommer Viaplay Groups innehåll att släckas ned för Telias kunder den 1 oktober eftersom det nuvarande avtalet löper ut den 30 september. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev