Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Mediebyråer

Reklamköpen ökar snabbare än väntat i USA

Publicerad: 20 September 2019, 06:09

Reklaminvesteringarna i USA väntas öka ännu mer.

Foto: Flickr

IPG:s Magna höjer sin prognos över medieinvesteringarna på den amerikanska marknaden.


Ämnen i artikeln:

ReklamIPG

Medieinvesteringarna i netto kommer öka med 4,1 procent under 2019 och 6,2 procent under nästa år i USA. Det enligt IPG:s globala bolag Magna som uppdaterar sin prognos, skriver Adage.

Enligt den tidigare prognosen väntades medieinvesteringarna öka med 3 procent under 2019 och 5,8 procent 2020. 

Bruttonationalprodukten väntas sjunka något till 1,9 procent 2020, från 2,3 procent år 2019. Men enligt Magnas undersökning kommer den personliga konsumeringen fortsatt vara stark, vilket enligt Magna är den indikator som är starkast sammankopplad med annonsinvesteringarna historiskt sett. 

Totalt väntas nettoinvesteringarna landa på 235,4 miljarder dollar, en ökning från 221,6 miljarder dollar 2019. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

ReklamIPG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev