Mediebyråer
Reklamkampanjer en klimatbov – klimatberäkning nästa för mediebyråerna
Publicerad: 26 maj 2023, 06:00
Åsa Sohl, creative director på Scream, Lena Regeheim, verksamhetsansvarig på Sveriges Mediebyråer och Nike Carlstoft, vd på Dentsu Sverige.
Att beräkna klimatavtrycket för reklamkampanjer blir vanligare bland mediebyråer och flera initiativ är igång. ✓Jakt på standardiserad lösning ✓Så mycket släpper en kampanj ut
Ämnen i artikeln:
Tema: Hållbarhet i mediebranschenDigitala temaveckorSveriges MediebyråerScreamDentsu AegisKampanjReklamJCDecaux slog förra året på stora trumman när de gick ut med att bolaget beräknar och kompenserar klimatavtrycket för kundernas kampanjer. Men liknande klimatberäkningar görs även på andra håll
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.