Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Rädda Barnen går till Wavemaker – medan Quisma får uppdrag för Kapitalinvest

Publicerad: 7 maj 2021, 05:59

Bild 1/2  Wavemaker får uppdrag för Rädda Barnen efter en digital pitch.

Dagens Media kan på fredagsmorgonen berätta om två annonsörer som byter mediebyrå. Rädda Barnen går till Wavemaker, och Kapitainvest väljer systerbyrån Quisma.


Ämnen i artikeln:

WavemakerRädda Barnen

Två nya uppdrag har nyligen landat hos Group M. Performancebyrån Quisma inleder ett samarbete med finansbolaget Kapitalinvest, som bland annat erbjuder en private banking-tjänst till personer med 5 miljoner kronor eller mer att placera.

– Vi är en mindre, smidigare aktör med modernare tillvägagångssätt och arvoderingsmodell än de traditionella aktörerna. Nu är vi redo att ta Quisma till hjälp för att stärka vår närvaro i digitala plattformar och attrahera nya Private Banking-kunder. Vi ser fram emot partnerskapet, säger Jonas Höglund, founding partner på Kapitalinvest, i ett pressmeddelande.

Sju personer på Quisma ska jobba med uppdraget som inledningsvis har fokus på sökmotoroptimering.

Quismas systerbyrå Wavemaker vinner samtidigt Rädda Barnen efter en upphandling som genomfördes digitalt.

– Teamet på Wavemaker lyckades även på distans förmedla ett fantastiskt engagemang. Det fanns en genuint positiv känsla och ett tydligt driv; vi kände att de verkligen ville jobba med oss och våra frågor, säger Caroline Thunved, Rädda Barnens avdelningschef för kommunikation och insamling i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

– Det känns även bra att jobba med en nätverksbyrå som ligger långt framme i allt tekniskt, särskilt när cookies försvinner och utmaningarna blir både fler och svårare. Vi är förväntansfulla inför samarbetet där vi tillsammans ska vi positionera Rädda Barnen avsevärt tydligare framöver. Medias del kommer bara bli viktigare, inte minst vad gäller att nå yngre målgrupper.

Wavemakers uppdrag omfattar bland annat att se till att svenskarnas donationsvilja ökar.

Rädda Barnen jobbade tidigare med Scream.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

WavemakerRädda Barnen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.