Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Mediebyråer

Pubmatic och Group M ska samarbeta globalt: ”Större transparens för kunderna”

Publicerad: 10 Mars 2021, 15:06

Group M och Pubmatic inleder ett globalt samarbete.

Foto: Skärmdumpar + Pixabay

Mediebyrån Group M inleder ett globalt partnerskap med Pubmatic, som säljer en plattform med stöd för digital annonsering.


Ämnen i artikeln:

Group MPubmatic

Enligt ett pressmeddelande har båda bolagen samsyn kring innovation och digital annonsering. Och samarbetet ska skapa fördelar för annonsörer, mediehus och publicister, framgår det. 

Partnerskapet medför, enligt pressmeddelandet, att Group M ”stärker sin position inom programmatisk annonshandel, med smidig tillgång till en global och trygg plattform för OTT/CTV, mobilappar, mobil webb och desktop-miljöer för både video- och displayannonsering”. 

Samarbetet ger också Pubmatics mediepartners tillgång till ”högkvalitativa och storskaliga reklaminvesteringar från Group M:s breda portfölj av globala annonsörer”, hävdar bolagen. 

– Partnerskapet innebär större transparens för våra kunder när det gäller medier och ger dem en smidig väg till högkvalitativt inventory, säger Andrew Meaden, globalt ansvarig för investeringar på Group M. 

Group M kommer även åt parhästens utbud av medier i USA, Europa och Asien, tillägger han, inte minst vad gäller mobilappar. 

– Vi är enormt glada över att Group M valt Pubmatic som föredragen global SSP-partner och ge deras annonsörer transparent åtkomst till inventory och utökade möjligheter att nå bättre ROI genom färre, men mer strategiska partnerskap. I takt med att branschen fortsätter konsolideras kommer detta att säkerställa att våra medier får tillgång till Group M:s ledande globala varumärken, säger Jeff Hirsch, bolagets Chief Commercial Officer.

LÄS OCKSÅ: Group M släpper annonsalgoritm för B2B 

LÄS OCKSÅ: Därför lämnar Group M Sveriges Mediebyråer 

 

 

David Gustavsson

Reporter

david.gustavsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Group MPubmatic

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.