Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Mediebyråer

Publicis skapar kundorganisation – hon blir chef

Publicerad: 10 januari 2022, 12:52

Sophie Palmlund får ansvar för den nya kundenheten inom Publicis Media.

Publicis Media samlar allt kundansvar i en ny organisation. Chef för den nya enheten blir Sophie Palmlund.


Ämnen i artikeln:

Publicis

Publicis Media har de senaste åren ställt om till byråmodellen Power of One, som innebär att alla byråer och kompetenser är samlade under ett tak för att kunna jobba mer integrerat. 

Som ett led i detta samlas nu allt kundansvar i en nybildad enhet. Syftet är, enligt ett pressmeddelande, att ”säkerställa branschens främsta och mest integrerade rådgivning”.

Chef för kundorganisationen blir Sophie Palmlund, som därmed får ansvar för 35 medarbetare i Stockholm och Skåne. Hon kommer närmast från en roll som business director inom Publicis Media.

– Det känns oerhört kul och spännande att få möjligheten att leda och utveckla vår nya kundorganisation. Kraften i Publicis Groupe och Power of One ger oss en unik möjlighet att kunna agera utanför de traditionella ramar som en mediebyrå ofta verkar inom. Detta kommer bidra till att vi kan skapa ännu bättre kommunikationslösningar som driver tillväxt för våra kunder, samt stora möjligheter för våra medarbetare att inspireras och utvecklas, säger Sophie Palmlund i pressmeddelandet.

Tidigare i höstas bildade Publicis Media även en central strategienhet, som leds av Karl Kajbjer. Enheten ska utveckla strategiska erbjudanden och arbetssätt för alla byråer inom Publicis-koncernen. 

LÄS ÄVEN: Kärcher går till Publicis – som bygger specialbyrå för uppdraget 

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Publicis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.